Geng Sepet !

Saturday, February 5, 2011

kong xi fa cai :)

salam korang.

oke firstly nak wish kong xi fa cai. eh betol ke ngeja cenggitu ? ouh lantak lah.


buat pertama kali nyew aku celebrate chinese new year. whooah ! sioq juge. rasa macam sangat 1 malaysia. oke sume nih jadi sebab aku di ajak join konvoi chinese new year. whooah. kelass gitu.


memang menjadi adat staff melayu di ofis aku untuk pergi beraya beramai2 diumah staff chinese yg laen. walau pon aku rasa mcm kekok gilew tp sioq. percaya lah. malaysia memang mempunyai rakyat yg harmoni. i love that !

first, kitorg pergi uma ah chye. ah chye mmg sgt sporting. sampai siap buley baring2 tengok muvie kt uma dye. and u know what ? ah chye bela seekor kucing yg bernama bobo. hello bobo ?

then kita gerak ke second house, our operation manager.Mrs.Tang. she is purely chinese that can speak tamil fluently.hey. kau bayang kn chinese cakap tamil ? betapa 1 malaysia nyew oke.


makanan dorg halal ke ? yeah. that was a first thing that i keep wondering. tapi one of our senior ofismate ade cakap. memang every year dorg akn reserve makanan yg halal khas utk tetamu muslim. oke lega dah !


perot tong macam aku nih memang ta puas makan. hoi mana tahan asyik mkn kacang2 aje. rasa mcm nk mintak nasi je. gila punyer budak. malu mak aku dapat anak mcm aku. =.="


saat yg paling di tunggu-tunggu. yeay ! dapat ANG PAU ! haha. terasa mcm budak2. bg chinese, even kau da tua tp still belom get married. dun worry. kau akn terselit jugak dalam senarai penerima angpau. kalau dah kawen tu sila melopong aje okey ! wink~

our last destination is kedai makan. kenape ? sebab memasing ta puas makan time raya. so, ta buley nak salah kn perot. HAHA; tp at the end kita tak pegi pon kedai makan. konon nyew nak pegi lepak kejap. last kali. ke rumah lew jawap nyew.

konvoi chinese new year.
yg depan adek-adek.
hok belakang tu akak-akak.



angpau from mrs.tang.
keychain tu adelah survinour dari bali.
yeay !


tuan belog yg semakin gemok.
=.="


effect sehati berdansa mungkin.
ape kejadah nyew ?


ala-ala padang kota. tapi bukan !
memang sioq ouh laut plus angin sepoi2 gitu.


we once again.
chill bebeh !


dorg nih sume adelah ofismate tempat aku practical.
kitorg mcm satu family.
best tawuk ?




oke, babai !

No comments:

Post a Comment