Geng Sepet !

Tuesday, December 21, 2010

jaoh berjalan..penat pon dapat !

hyep peps!
hello silent readers and fesbukers !

ehem.ehem. salam satu malaysia !
ngeee :)



haaa. weekend last week teramat lah busy plus penat. jumaat lepas aku kena attend wedding reseption my sweet bff. oishh. jadik pengapit kan so persiapan dah buat seminggu lebey awal. gilo kau. buat persiapan kalah pengantin. bajet aku nampak flawless lebih dari pengantin. haish.malu dengan diri sendiri. T___T

then sabtu pagi da kena gedik-gedik bangon awal nak kena ikot family pegi upacara peminangan kazen aku. upacara ? eh word upacara tuh dah macam upacara pemujaan ha. kelemahan tatabahasa sangat jelas kelihatan. T___T

pagi sabtu macam biasa my bonda tercinta da kejot aku pepagi buta. celek sebelah mata dan buat tataw jew
. tengok jam still awal . okey sambung tido balek. ouh memang sangat embarrassing perangai aku.

ishh. malas sangat nak pegi. aku jadikan demam sbagai alasa. suara yang serak-serak basah like ramli sarip versi tak siap nih menguat kan lagi alasan aku. yahooo. tapi kn nnt kena tinggal sorang-sorang. ouh sgt dilemma !

last kali pukol 8 hambek towel dan jalan pegi depan my mom " ibu kalo akak nk pegi sempat lagi tak ?" =.="

tewos pegi mandi. nak siap pulok hambek masa setengah jam. kenapa aku hambek masa yg lama untuk siap. sedang kan lepas tuh hasil nyew sama jew macam ta siap. aku sgt jujur dgn diri sendiri dengan mengeluar kan statement sebegini rupa.T____T

journey to beseri, perlis. okey nih fes time pegi beseri. homaigott. jaoh jaoh jaoh gila. tiga kali lena bangon ta sampai2 lagik. masa tuh dalam hati sangat menyesal ikot. hakhakhak.

but, jadi perak okey sebab tengok bentuk muka bumi dye sangat bergunung ganang. kawasan yg sunyi dan ta crowded macam kt uma aku. plus fes time aku tengok view ladang tebu kt chuping. hoi mak kau. besar nyew ! *tahap keperakkan aku da capai 90%*

bak kata orang kaoh perjalanan,luas pemandangan

bersama bonda terchenta.



barisan kazen yg hensem2 belaka=.="
termasok pkcik yg baju putey tuh !



makhlok nih yang paling chumel !
anak kazen yg putey melepak !
jeles aku.



bakal pengantin laki.
membuat gaya lelaki sejati.




handbeg bonda yg umpama almari bergerak



ini lah ladang tebu yg bjaya buat
aku jadi perak berbuih-buih !
T__T



bergunung-ganang.



after selesai majlis pertunangan tuh. teros gerak pegi padang besar. sebab dah dekat sangat. ta sampai 10 minit pon. ouh walau pon dalam hati meronta-ronta tanak pegi. tapi ape kan daya. kena ikot juge. ouh sudahhh! parking kt padang besaq full. see. betapa ramai nyew orang kalah konsert ramli sarip. okey ramli sarip lagi. ouh kenape asyik sebut en.ramli sarip berulang kali. adekah terjatoh chenta ? =.="

pegi padang besar aku just beli kipas.
tu pon sebab panas
T___T



babai perlis !



dan akhir nyew. pulang juge aku ke pulau pinang yg sangat ku cintai. nah sudahh ! jem lagik. memang rasa nak lempang laju laju kepada pemandu yg suka berebut lane nk bayar tol penang bridge. ade pulak yg sgt suke annoying lane orang laen. tanak beratur then sesuka hati meh nak selit. hoi banyak hensem tayar keta kau ??


kadang-kadang memandu di pulau pinang ta buley terlalu sopan sangat.
sebab nnt korang asyik akn kena hon aje !
ouh benci.



ouh ini muke protes sebab penat.
buley cenggitu ?



nota penyepak : tamau p dah ! haha..

No comments:

Post a Comment