Geng Sepet !

Saturday, August 14, 2010

tragedi ramadhan..

salam ramadhan kepada readers sume. salam satu malaysia !! wah. nk jgk..hambek! oke2. skg dah msok bulan posa..bulan ramdhan. bulan yg mulia lagi di berkati. so, bulan nih kita d galak kn beribadat. * tazkirah ramadhan sekejap *

oke. entry kali nih nk cter sal keterLAMBATan membangon kn diri untok sahur..tadaaa ! sedey okeh.mlm sebelum puasa ptama. aku telah pon mnyertai camping putri islam di umah typah bombom. location nyew d kola kedah. so memandang kn esok nk bangon sahur. kami ahli putri islam seramai 5 owg telah pon bgotong royang masak. bg tujuan memudah kn untuk sahur besok nyew.

menu yg d masak : ayam masak merah !!!

oke. setelah selesai program masak memasak. maka kami pon ber pot-pet lah. besa lahh. pompuan ! haha. sedar x sedar jam mnunjuk kn almost 2a.m..oke kanak2 putri islam harus tidow. maka kami pon tidow lena laaa..

sedang kusyuk lena. sumpah kusyuk betol lena. eh t'sedar ! cari fon nk tgok da pkol brape..maka mata yg sepet serabai jadi terbeliak ala-ala kongkiak pabila tgok jam...tu diaaaaaa...5.35 dah.. ! nah..lg bpe mnit nk imsak dah..hambek kau hambek kau !

lima owg kunci jam..lima2 jugak x jaga. hairan plus pelik sbb sekor pon x jage ! haih. maka nyew dgn muke serabai tuh bjalan dgn penoh keHAMPAan menuju ke dapor untuk minom segelas air kosong. ulang suara SATU GELAS !

maka nyew kmai rakyat malaysia yg tlepas bngon sahor ni..hanye terkedang sepanjang hari. nk bjalan pon x larat dah. jenoh merangkak mcm nenk nak. nek nak ? oke. silap silap tamo sebut da. aku takot aku takot !!

sila lihat wajah2 yg ketandusan akibat tlepas bangon sahur :



* say hyep to kak la
nih la tukang masak nyew.
sedap okeh ! *



* say hyep to ali (salina) *



* say hyep to typah !
rakan pot-pet terhebat. *
ngeee =P



* say hyep to dayana !
peserta camping mcm aku =) *



*say hyep to owner belog !
gades innocent + oso peserta camping hawt !
oke aku mmg gedik ! *
blueerkk..

dah lew 1st sahur..aduhhhh...

secara tuntas nyew. len kali tidow la awai. tamo gedik2 tidow lambat. kunk tlepas sahur. merangkak la seperti ju-on dan nek nak. haha. oke. my ibu gelak sampai terbelahak dgr aku terlewat bangon sahur. oke. padan muke aku. ibu offer nk tlog kejut. aku jual mahal sgt. dgn ghairah nyew aku ckp "tape laa..kami kunci jam.." so, nah..hambek kau..jual mahal sgt..durhaka durhaka ! ade kaitan kew? ngeee..


No comments:

Post a Comment